Kapell, Oslo

Avdelingsleder: Infrastruktur

Spennende lederstilling i en utviklingsorientert etat

Kontaktinformasjon

Magne Mikal Hustavenes
Direktør 

Telefon: 922 85 171

Erik Røhn
Rekrutterer 

Telefon: 909 46 909

Søknadsfrist:
Søndag, 10. november 2024

Søk på stillingen her

Oslo kommune – Gravplassetaten

Gravplassetaten søker en proaktiv og effektiv avdelingsleder til en nyopprettet stilling i avdeling Infrastruktur.

Vil du bidra til implementering av etatens strategi ved å utvikle infrastruktur på gravplasser i Oslo?
Har du øye for detaljer og evne til å jobbe på strategisk nivå?
Er du løsningsorientert lagspiller, som evner å se muligheter fremfor begrensninger?
Søk en spennende utfordring i vår etat, som leverer samfunnsnyttige tjenester for Oslos innbyggere.

Du vil få det overordnede ansvaret for å lede og utvikle en avdeling med dyktige og engasjerte ansatte. En av stillingens oppgaver, er å sikre at avdelingen leverer gode og effektive tjenester, som er basert på riktig kunnskap og er tilpasset våre brukere. 

For å få det til, får du ansvaret for at det samhandles effektivt internt i avdelingen og på tvers av etaten, samt eksternt med andre kommunale aktører og samarbeidspartnere. 

Avdelingen vil utforske brukernes behov, og sikre at vi har gode tilbud som treffer riktig og gir innbyggere det de trenger i en sårbar situasjon. Du vil forholde deg til kommunale regler og rammer, men samtidig tør du å utfordre dagens struktur og finne nye løsninger.

Stillingen er en del av etatens ledergruppe og rapporterer direkte til etatsdirektør.

Vi du vite mer om stillingen? Hør podkast der etatsdirektør forteller mer om innhold og muligheter.

Hør podkasten

Arbeidsoppgaver:

Avdelingen har ansvar for anlegg/bygg og utendørs konstruksjoner, samt større utstyr og maskiner

  • Lede og utvikle avdelingen i henhold til etatens strategi og målsetninger, herunder ha overordnet budsjett- og personalansvar, samt HMS- og faglig ansvar for de ansvarsområder som er tillagt avdelingen
  • Sikre likeverdige tjenester i avdelingen, som er tråd med behov og gjeldende lover, forskrifter og retningslinjer
  • Legge til rette for effektiv samhandling internt og eksternt
  • Sikre bruk og utvikling av digitale tjenester i etaten
  • Overordnet ansvar for prosjektportefølje i egen avdeling
  • Bidra til etatsstyring gjennom deltagelse i etatens ledergruppe og være rådgiver til virksomhetsleder. 

Kvalifikasjoner:

  • Høyere utdannelse. Lang og relevant erfaring og kompetanse kan kompensere for utdanningskravet 
  • Ønskelig med relevant erfaring innenfor stillingens fag- og ansvarsområder. Erfaring fra offentlig forvaltning på tilsvarende nivå vil være en fordel
  • Relevant ledererfaring, gjerne fra offentlig sektor
  • Erfaring fra virksomhetsstyring, endringsledelse og utviklingsarbeid
  • Ønskelig med prosjekt- og porteføljeledelse
  • Gode kommunikasjons-, formidling- og samhandlingsevner
  • Gode IKT-brukerferdigheter og erfaring med bruk av digitale løsninger
  • God formidlingsevne på norsk. Både skriftlig og muntlig

Personlige egenskaper:

  • Du har god rolle- og helhetsforståelse, med evne til å jobbe strategisk og operativt
  • Du er trygg i lederrollen, modig og evner å tenke nytt
  • Du evner å motivere og skape troverdighet, felleskap og engasjement
  • Du er løsningsorientert og er opptatt av å skape resultater
  • Du evner å både initiere og gjennomføre endringer, prosesser og prosjekter
  • Du er dialogorientert og evner å bygge relasjoner internt og eksternt

Det blir lagt betydelig vekt på personlig egnethet for stillingen.

Vi tilbyr:

  • Et godt faglig og sosialt miljø
  • Fleksibel arbeidshverdag
  • Muligheter for faglig utvikling
  • Moderne kontorlokaler på Hasle med kantineordning
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger i Oslo pensjonsforsikring
  • Dekning av treningsavgift inntil kr. 6.000 per år
  • Lønn etter avtale

Søknadsfrist: Søndag 10. november 2024
Arbeidsgiver: Oslo kommune
Sted: Oslo 
Stillingstittel: Avdelingsleder infrastruktur 
Heltid
Ansettelsesform: Fast 
Stillingsprosent:100

Søk på stillingen her

Gravplassetaten skal ivareta Oslos behov for å håndtere våre døde på en verdig måte og skape attraktive, grønne gravplasser for oss levende. 

Etaten har mange spennende og utfordrende oppgaver. Vi skal både ivareta eksisterende og utvikle nye gravplasser, tilrettelegge for variert bruk samt legge grunnlaget for nye gravferdsformer.

Gravplassetaten har 122 fast ansatte, men i sommersesongen er 200 medarbeidere i full aktivitet ute på gravplassene. Etaten er preget av mangfold, og vi ønsker å gjenspeile byens befolkning. 

Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Oslo kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.

Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig søkerliste selv om søkeren har bedt om anonymitet, men dette vil du i så tilfelle få beskjed om.

Powered by Labrador CMS